Mersin Büyükşehir Belediyesi, kaliteli ve yenilikçi hizmet anlayışı ile başarısını her geçen gün daha da ileriye taşımayı sürdürüyor. Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından gerçekleştirilen ‘ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Gözetim Tetkiki’ ve ‘TS ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Belge Yenileme TSE Tetkiki’ kapanış toplantısı yapıldı ve tetkik başarı ile sonuçlandı. 3 gün süren tetkik sonunda olumlu görüşlerini bildiren tetkik heyeti, ‘ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi’nin devam ettiğini ve ‘TS ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi’nin de belge yenilenmesinin gerçekleştiğini ifade etti.
Mersin Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı ve Yönetim Temsilcisi Ali Rıza Özdemir’in başkanlığında düzenlenen toplantıya; Mersin Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Tarık İrde, Mersin Büyükşehir Belediyesi bürokratları ve TSE Heyeti katılım sağladı.
Özdemir: “Büyükşehir olarak, yerel yönetimlerde her zaman öncü bir belediyeyiz”
Mersin Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı ve Yönetim Temsilcisi Ali Rıza Özdemir, çok yoğun bir tetkik sürecinden geçtiklerini ve yönetim sistemlerinde her geçen gün daha iyiye gidebilmek için yapılan tetkiklerin önemli olduğunu kaydederek, “Yönetim Sistemlerimizi sürekli iyileştirmek zorundayız. Dışarıdan bir gözle, özellikle de TSE gibi güzide bir kurumun temsilcileri tarafından değerlendirilmek, bizim için çok kıymetli. Büyükşehir Belediyesi olarak, yerel yönetimde her zaman öncü bir belediye olduğumuzu biliyoruz. Bunu, gelen tetkik heyetindeki üstatlarımız da dile getiriyor. Bu yoğun iş temposu sürecinde gösterilen gayretten dolayı teşekkür ederken, tetkik heyetine de bize gösterdikleri ve gösterecekleri yollar için teşekkür ediyorum” dedi.
“Bu belgeyi tekrar aldığımız için gururluyuz”
Toplantı sonunda da değerlendirmelerde bulunan Özdemir, Büyükşehir Belediyesi’nin 5 Yönetim Sistemi’ne sahip olduğunu ifade ederken, “3 gün boyunca TSE heyeti tüm birimlerimizde tetkiklerini gerçekleştirdi. Kalite Yönetim Sistemimizde belgenin devamına karar verildi ve İSG Belgemiz de yenilenerek yeniden almaya hak kazandık. Güzel bir tetkik geçti. Büyükşehir Belediyemiz, Yönetim Sistemi anlamında öncü bir belediye. Tüm yerel yönetimler bizi arıyorlar, soruyorlar. Biz de nasıl yapacaklarını anlatıyoruz. Bu Yönetim Sistemlerinde; başta Büyükşehir Belediye Başkanımız olmak üzere, tüm yönetici arkadaşlarımızın katkısı çok büyük. Sonuç olarak bu belgeyi tekrar aldığımız için gururluyuz” dedi.
İrde: “Başarılı geçen bir tetkikte, tekrar bir arada olmak dileklerimle…”
Mersin Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Tarık İrde, “Kıymetli tetkik heyetimize ve değerli çalışma arkadaşlarımıza, verdikleri katkılardan dolayı teşekkür ediyorum. Yeni ve yine böyle başarılı geçen bir tetkikte, tekrar bir arada olmak dileklerimle” ifadelerini kullandı.
Yazıcıoğlu: “Tetkiklerimiz boyunca, Büyükşehir’deki güzel gelişmelere şahit olduk”
TSE Baş Tetkikçisi Reşit Yazıcıoğlu, 3 gün boyunca Büyükşehir’in tüm birimlerini ziyaret etme fırsatı bulduklarını söyleyerek, “Tetkiklerimizi, karşılıklı fikir alışverişi içerisinde gerçekleştirdik. Büyükşehir’in ciddi faaliyetlerini gördük. Güzel çalışmaları var. Hem Mersin’de, hem de Mersin Büyükşehir’deki güzel gelişmelere şahitlik ettik. Geçmiş dönemlerle kıyasladığımız zaman, belli ve güzel noktalarda mesafeler alınmış. Üst yönetimin ciddi desteğini her zaman fark ettik. Farkındalık noktasında ciddi eğitimler, iç tetkikler ve sunumlar var. Her birimde kendi faaliyetleri ile ilgili birincil ve ikincil mevzuat kaynaklı çalışmalardan da bahsedildi. Yönetim Sistemleri de sürekli kendini geliştiriyor ve yeniliyor. Onlara adapte olabilmek ve enformasyon sağlamak için de bu tetkikler önemlilik arz etmekte” dedi.
Şahin: “3 gün boyunca, İSG konusunda belge yenileme tetkikimizi gerçekleştirdik”
İSG Yönetim Sistemi Baş Tetkikçisi Özkan Şahin, İSG konusunda 5 kişilik bir ekiple belge yenileme tetkikini gerçekleştirdiklerini belirterek, “Operasyonel birimlerin tamamına gittik. Özellikle İSG anlamında tehlikesi yüksek olan yerlere gitmeye çalıştık ki, oradaki tehlike ve risk değerlendirmelerini bir de biz görelim istedik. Uyarmamız gereken ve katkı sağlayabileceğimiz noktalarla ilgili bilgi paylaşımı yapalım istedik” dedi. Şahin, tetkik sonunda Büyükşehir’in birimlerindeki izlenimlerini paylaşırken, iyileştirilmesi gereken noktalar ile düzeltici faaliyetlere ilişkin tavsiyelerini söyledi ve gözlemlerini paylaştı.
Büyükşehir, kalite yönetim sistemleri ile hizmetleri en etkin şekilde yürütmeyi amaçlıyor
Mersin Büyükşehir, Kalite Yönetim Sistemi ile tüm iş ve işlemleri tanımlamak, dokümante etmek, kişilere bağlı olmayan sistemlerle yönetilen bir kurum olmak ve hizmetleri en etkin ve en hızlı şekilde yürütmeyi amaçlıyor. ‘TS ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi’nde ise iş kazalarını önleme ve meslek hastalıklarının önüne geçmeyi hedefliyor. Bu doğrultuda çalışanların güvenliğini artırmak ve daha güvenilir çalışma koşulları yaratmak amacıyla personele farkındalık eğitimleri verildi, çalışma ortamlarına gerekli uyarı levhaları asıldı, risk değerlendirilmeleri yapıldı. İş kazalarını ve meslek hastalıklarını önleme adına çalışmalar devam edecek. Gerçekleştirilen tetkik sonucunda TS ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi’nin belge yenilenmesi gerçekleşti. Tetkik sonucunda ‘ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi’nin de devam ettiği ifade edildi.
Mersin Büyükşehir; vizyonu, misyonu, değerleri, stratejik hedefleri ışığında ve hedeflerle yönetim ilkesi çerçevesinde, karlılığını ve verimliliğini artırmak, vatandaşların memnuniyetini ön planda tutmak, beklenti ve isteklerini karşılamak, personelin daha etkin ve verimli çalışmasını sağlamak ve belediyeyi sistemlerle yönetmek amacıyla bugüne kadar ‘TS EN ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi’, ‘TS EN ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi’, ‘TS ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi’, ‘TS ISO 39001 Yol Trafik Güvenliği Yönetim Sistemi’ ve Mersin Şehirlerarası Otobüs Terminali MEŞOT için de ‘ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemleri’ni hayata geçirdi.
Büyükşehir, 2025 yılı içerisinde ise vatandaş hizmetinin iyileştirilmesi, alınan şikâyetleri çözme ve organizasyonun kabiliyetinin artırılması için, ‘ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi’ni kuruyor.
Haberin görüntüsünü indirmek için tıklayınız.
Dün 08:58