Engelsiz web sitesi için tıklayınız
Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü

Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı-Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü

Görevleri

Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü Görevleri

Mersin Büyükşehir Belediyesi olarak amacımız; belediyemizin vatandaşlarla olan ilişkisini güçlendirmek, iletişim halinde olduğumuz hedef kitlelerin sorunlarını çözmek, karşılıklı bilgi alışverişi yaparak vatandaşımıza daha etkin ve verimli hizmet sağlamaktır.

Ayrıca halkla ilişkiler çalışmaları ile Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin halk nezdinde imaj ve itibarının yükseltilmesi ve sosyal sorumluluk çalışmaları ile de topluma faydalı, toplumun sosyal ve kültürel yapısına katkı sağlayan bir anlayışı benimseyerek hizmet veriyoruz.

Mersin’de yaşayan tüm hemşerilerimiz ile şehrimizi ziyaret eden konukların, talep ve önerilerinin şeffaf ve etkin bir iletişim yoluyla belediyenin kurumsal kimliği, imajı ve itibarının güçlendirilmesini sağlamak; çözüm odaklı anlayışla belediye hizmetlerinden memnuniyeti en üst düzeye çıkarmak da en önemli misyonumuzdur. Bu anlayışla; Halkla İlişkiler Müdürlüğümüzde şu işlevleri yerine getiriyoruz.

  1. Mersin Büyükşehir Belediyesi Halkla İlişkiler Merkezi ile vatandaşlarımızın sorun ve ihtiyaçlarına çözüm üretiyor, sorunları ilgili birimlere ileterek çözüme kavuşturuyoruz.
  2. 444 2 153 Çağrı Merkezi ve 0 533 155 2 153 numaralı Whatsapp ihbar hattı ile de vatandaşlar olduğu yerden anında belediyemizin iletişim merkezini arayarak sorunlarını anında iletebiliyor. Ayrıca vatandaşa ulaştığımız en aktif mecralardan olan sosyal medya hesaplarımız sayesinde vatandaşımızın istek ve şikayetlerine interaktif geri dönüşüm sağlıyoruz.
  3. Belediyemizin girişinde bulunan ekibimizle kurumuzla ilgili yönlendirme ve danışmanlık görevini de yerine getiriyoruz.
  4. Halkla ilişkiler irtibat noktalarımız ile (Tarsus, Erdemli, Silifke, Yenişehir) merkeze uzak vatandaşlarımızla görüşmeler yapıyor, mahallelerdeki, sokaklardaki problemlerimizin hızlı ve zamanında çözülmesine katkı sağlıyoruz.
  5. Belediyemiz tarafından düzenlenen fuar, açılış, festival vb. organizasyon ve etkinliklerde yer alarak, hemşerilerimizi belediyemizin faaliyetleri hakkında bilgilendiriyor, talep, öneri ve görüşlerini alarak gerekli çözüm ve projeleri hayata geçiriyoruz.
  6. Muhtar Masası ile hizmet odaklı bir anlayışla çalışmalarını sürdüren Muhtarlar Masası ile muhtarlarımızı faaliyetlerimiz hakkında bilgilendirmenin yanı sıra, onların teknik donanım ve sosyal ihtiyaçlarını da karşılıyoruz.

VİZYON PROJELERİMİZ

Kariyer Masası

Kariyer Masası işsizlik sorunu çeken vatandaşlarımıza danışmanlık hizmeti verecek. Onların uzmanlıkları ve yetenekleri doğrultusunda iş bulmalarına yardımcı olacak.

Esnaf Masası

Kuracağımız esnaf Masası ile Mersin’de iş yapan esnafımıza öncelik vererek, esnafın zaman kaybetmeden işini hızlı, etkin ve doğru bir şekilde sonuca ulaşmasını sağlayacağız.

Esnaf masası sayesinde; esnafımız ve belediyemiz arasında sıcak ve güçlü bir bağ oluşturacak, esnafımızın gelişimine ve kalkınmasına katkı sağlayacağız.

Gezici İletişim Aracı Projesi

Gelecek projelerimizden biri olan gezici iletişim aracı ile gitmedik, uğramadık mahalle bırakmayacak, vatandaşımızın sorununu yerinde inceleyeceğiz.

Vatandaş Hizmeti Yerinde Görsün Projesi

Bu proje ile vatandaşımızı hizmetlerimizle buluşturarak onların hizmet hakkındaki işleyiş, süreç ve faydayı birebir görmelerini sağlamış ve vatandaşlarımızla yüz yüze iletişim kurmuş olacağız.

 

SIKÇA SORULAN SORULAR


1)Su Kesintileri Hakkında Nereden Bilgi Alabilirim?
-Su kesintileri, Meski Genel Müdürlüğü’ne bağlı İçme Suyu Dairesi Başkanlığı bünyesine aittir. Fakat vatandaşlarımıza daha hızlı hizmet verebilmek için Meski Çağrı Merkezimiz olan 444 8 185 nolu hattan da bilgi alabilmelerine olanak sağlanmıştır.

2)Programlı Su Kesintilerini Öğrenebilir Miyiz?
-Meski Çağrı Merkezine planlı tüm kesintilerin bilgileri düşer, planlı olmayan kesintiler ile alakalı ise arıza kaydı oluşturularak ekip yönlendirilir.

3)Kanal Tıkanıklıklarını ve Benzeri Kanal Arızalarını Hangi Birime Bildirmeliyim?
-Tüm kanal sorunları, Meski Genel Müdürlüğü’ne bağlı Kanalizasyon Dairesi Başkanlığı bünyesine aittir. Fakat vatandaşlarımıza daha hızlı hizmet verebilmek için Meski Çağrı Merkezimiz olan 444 8 185 nolu hattan da arıza kaydı oluşturmalarına olanak sağlanmıştır.

4)Binama Kanal ya da Elektrik Bağlatmak için Yolda – Kaldırımda Kazı Yapmam Gerekiyor. Ne Yapmalıyım?
-Yolda veya Kaldırımda vatandaşlarımızın kazı çalışması yapabilmeleri için belediyemizin Yol Yapım Bakım ve Onarım Dairesi Başkanlığı’na bağlı Aykome Şube Müdürlüğü’ne müracaat etmeleri gerekmektedir. 

5)Kent Genelinde Yol, Asfalt Ve Benzeri Sathi Kaplamaların Onarılması için Talebimizi Hangi Birime İletebilirim?
-Kent Genelinde Yol, Asfalt ve Benzeri Sathi Kaplamaların Onarılması adına başvuru yapılabilmesi için öncelikle vatandaşlarımızın onarılmasını istediği bölgenin açık adresini bilmesi gerekmektedir, Açık adres ana cadde, bulvar ve 10 metre üzerinde genişliği olan sokak ise Büyükşehir Yol Yapım, Bakım ve Onarım Dairesi Başkanlığına başvuru yapması veya Çağrı merkezimiz 444 2 153 nolu hattımıza kayıt oluşturması eğer açık adres, ara yol ve genişliği 10 metre altında bulunan sokak ise ilçe belediyesi Fen işleri Şube Müdürlüğü’ne  bildirmesi gerekmektedir.

6)Kent Ulaşımı İçin Hat Ve Sefer Saatlerine Yönelik Bilgileri Nereden Edinebilirim?
-Vatandaşlarımız hat ve sefer saatlerine yönelik bilgileri, Belediyemizin web sitesi olan www.mersin.bel.tr sayfasından öğrenebilir, ayrıca Çağrı Merkezimiz olan 444 2 153 nolu hattı arayarak da istediği bilgiye ulaşabilir.

7)Kent İçi Ulaşıma Yönelik, Öneri, İstek ve Şikayetimi Hangi Birime İletebilirim?
-Vatandaşlarımız ulaşıma yönelik şikayet, istek ve önerilerini, Çağrı Merkezimiz olan 444 2 153 nolu hatta bildirebilir,  Belediyemizin web sitesi ana sayfasında iletişim kısmını tıklayarak dilek, şikayet ve ihbar kısmından belediyemize mail atabilirler ayrıca Belediyemizin Halkla ilişkiler birimine gelerek yüz yüze de şikayet, istek ve öneri de bulunabilirler.  Merkeze uzak ilçelerimizde olan vatandaşlarımız için bu ortamın sağlanması adına belediyemiz tarafından açılmış iletişim irtibat noktalarımız bulunmaktadır. 

8)Havalimanına Toplu Ulaşım Seferi Bulunuyor mu?
-Belediyemizin direkt havalimanına giden ulaşım seferi bulunmamaktadır. Vatandaşlarımız Tarsus Yenice sınırlarına kadar toplu taşıma seferlerimizden yaralanabilir, Tarsus’tan aktarmalı olarak özel halk otobüsü olan TOK kooperatifi ile havalimanına ulaşabilirler. Mersin merkezden ise Forum avm önünden kalkış yapan Havaş turizm ile direkt havalimanına ulaşım sağlayabilirler.

9)Atık, Pil, Kağıt Ve Cam Gibi Geri Dönüşüme Kazandırabilecek Ürünleri Teslim Edebileceğim Geri Kazanım Noktaları Nelerde Bulunuyor?
-Konu ile alakalı Mersin geneline Çevdosan firması müdahale etmektedir. Vatandaş Çevdosan Çağrı Merkezi 444 20 86 nolu hatta yönlendirilir.

10)Tıbbi Atıkların Bertarafı Konusunda Hangi Birime Başvurabilirim?
-Vatandaşlarımız Tıbbi Atıkların bertarafı konusunda belediyemizin Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığına bağlı Atık Yönetimi Şube Müdürlüğüne başvuru yapılması gerekmektedir.

11)Hafriyat Toprağı, İnşaat/Yıkıntı Atıklarının Bertarafı için Hangi Birime Başvurabilirim?
-Vatandaşlarımız katı atık ve harfiyat bertarafı konusunda belediyemizin Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığına bağlı Atık Yönetimi Şube Müdürlüğüne başvuru yapması gerekmektir. Bu durum Atıkların sahipli mi sahipsiz mi olduğuna, hangi bölgede bulunduğuna ve miktarına göre değişiklik gösterdiğinden vatandaş duruma göre ilçe belediyenin çevre koruma müdürlüğüne de yönlendirilebilir.

12)Hatalı park eden araçların çekilmesi, kurtarılması ve götürülmesi için ne yapmalıyım?
-Toplu taşıma araçları hariç hiçbir motorlu taşıtın park etme konusunda yetki, sorumluluk ve yaptırım belediyemiz bünyesinde değildir. Konu ile alakalı vatandaşlar Emniyet Müdürlüğüne yönlendirilir.

13) 45 Dakika Uygulaması nedir?
-Toplu Taşıma Şube Müdürlüğümüz tarafından yapılan bu uygulama da ki amaç: Hangi hatta bineceğini bilmeyen veya yanlış hatta binen vatandaşlarımızın 45 dakika içerisinde başka bir hattımıza binişinde tekrar ücret kesilmemesidir. Vatandaş kartı tekrar okutur, fakat ücret tahsil edilmez.

14)Toplu taşıma araçlarında unutulan kayıp eşya için ne yapmalıyım?
-Vatandaş kayıp eşyası için Toplu Taşıma Şube Müdürlüğüne yönlendirilir.

15)Haşere Ve Kemirgen Mücadelesi İçin Yardım Alabilir Miyim?
-Vatandaş ilaçlama için Çağrı Merkezimiz 444 2 153 ile görüşme sağlayarak talep oluşturmalıdır veya Halkla ilişkiler birimimize gelerek İlaçlama talep kaydı oluşturmalıdır.

16)Yeni su aboneliği için hangi belgeler gerekli?
-Vatandaşlarımız su aboneliği için tapu belgesi, bina deprem sigortası belgesi, kimlik fotokopisi ile Meski Genel Müdürlüğüne gitmesi gerekmektedir.

17)Sokakta kalan kimsesiz birini görürsem ne yapmalıyım?
-Vatandaşlarımız bu konuda Kaymakamlığın Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma merkezine yönlendirilir.

18)Yaralı sahipsiz sokak hayvanlarına nasıl yardımcı olabilirim?
-Vatandaşlarımız sahipsiz, yaralı sokak hayvanları için Çağrı Merkezimiz olan 4442 153 nolu hattı arayarak hayvanın durumu hakkı da bilgi verip kayıt oluşturmaları gerekmektedir.

19)Sosyal Yardımlar ve Sosyal Hizmetler hakkında bilgi istiyorum?
-Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğümüz:
  Mersin sınırları içerisinde yaşayan sosyal ve ekonomik yönden ihtiyaç sahibi genç, çocuk, yaşlı, kadın ve dezavantajlı vatandaşlarımıza ayni ve nakdi yardımlarda bulunmak amacı güder.
*Dost Eli Market yardımı
*Aşevi
*Doğal  Afet’e maruz kalanlara ev eşyası  yardımı
*Üniversite  öğrencilerine  öğrenim yardımı
*Ramazan ayında gıda kolisi yardımı

-Sosyal Hizmetler Şube Müdürlüğümüz: Mersin sınırları içerisinde yaşayan sosyal ve ekonomik yönden ihtiyaç sahibi genç, çocuk, yaşlı, kadın ve dezavantajlı vatandaşlarımızın toplumsal dayanışma ve yardımlaşma duygusunu arttırmak, sosyal yaşama ve aile yaşamına katılmalarını sağlamak amacı ile sosyal etkinlikler düzenlemek, sosyal tesisler açmak misyonları arasındadır.
*Şehit Gazi ve Toplum Hizmetleri Şefliği
*Kadın Konuk Evi
*2.Bahar Emekli Evi
*Nikah İşleri Şefliği
*Özel Gün ve Haftaları Anma Kutlama Etkinlikleri.. vb.

Ayrıca Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığımız bünyesinde üniversiteye hazırlık kursları da verilmektedir. İlgili birimin telefon numarası 0324 533 2201

20)Kadın Danışma Merkezi’nden ücretsiz hangi hizmetleri alabilirim?
-Dayanışma merkezimiz de tüm hizmetlerimiz ücretsizdir.
Hizmetlerimiz:
*Psikolojik Destek
*Kadın hakları, şiddet ve eşitlik ile ilgili bilgiler ve eğitimler
*Kadın sığınmaya yönlendirme yapmak

21)Çölyak ve fenilketonüri hastaları için glutensiz ekmek nereden temin edebilirim?
-Belediyemizin glütensiz ekmek üretimi bulunmamaktadır. İleri dönemler de İstanbul Büyükşehir Belediyesinden alım yapılarak merkez halk ekmek büfelerimiz de satışı yapılacağı söz konusudur. Mersinde şimdilik  glütensiz ekmekleri kurumsal marketlerde  bulabilirsiniz.

22)Spor kursları hakkında nasıl bilgi alabilirim?
-Kültür Ve Sosyal İşleri Dairesi Başkanlığımıza bağlı Gençlik ve Spor hizmetleri Şube Müdürlüğümüzün Macit Özcan Spor Tesislerin de kayıt olarak spor kurslarımızdan vatandaşlarımız faydalanabilir.
Spor kurslarımız: Tenis ve Yüzme ücretli olup 7’den 70’e tüm vatandaşlarımız faydalanabilmektedir. Jimnastik, Basketbol, Voleybol, Futbol, Tekvando, Boks, Okçuluk, Hentbol, Su topu, Güreş ve Atıcılık kurslarımız ise ücretsizdir ve yaş sınırlaması mevcuttur.

23)Cenaze işlemleri için ne yapmalıyım?
-Cenaze işlemleri için vatandaşlarımız Cenaze Hizmetleri Ve Mezarlıklar Şube Müdürlüğümüz ile görüşme sağlayarak tüm işlemleri hakkında bilgi ve hizmet alabilirler. Ayrıca 188 nolu cenaze hizmetleri hattımızı arayarak en hızlı hizmeti almaları mümkündür.

24) Engelli vatandaşlar su indiriminden nasıl faydalanabilir?

Engelli vatandaşlarımız, Sağlık Kurulu Raporuyla Meski’ye müracaat ederek su indiriminden faydalanabilirler.

HIZLI ERİŞİM MENÜSÜ

185