HABERLER

Koronavirüs Sürecinde Büyükşehir’in Aşhanesi Karınca Gibi Çalışıyor

Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin Aşhanesi, sağlıkta da salgında da yurttaşlara aralıksız yemek ve gıda malzemesi ulaştırıyor. “Biriz, Beraberiz!” düşüncesiyle hareket eden Büyükşehir Belediyesi, Aşhane’nin gıda malzemesi tedarikini artırarak, araç ve personel sayısında da takviye sağladı. Büyükşehir Belediyesi Aşhane Sorumlusu Ulaş Yıldız, “Hizmetimiz şu an bir önceki haftaya göre iki kat performansla devam ediyor” dedi.

 

Büyükşehir’in Aşhanesi Koronavirüs sürecinde teyakkuza geçti

 

Büyükşehir Belediyesi, sosyal belediyecilik anlayışıyla iyi günde, kötü günde, hastalıkta ve sağlıkta olduğu gibi salgında da yurttaşların yanında yer alıyor. Koronavirüs salgınının Türkiye’yi de etkisi altına aldığının açıklanması üzerine Büyükşehir Belediyesi’nin Aşhanesi de kırmızı alarma geçti.

Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı bünyesinde “1 Ekmek 1 Çorba”, “Mahalle Mutfakları”, “Evde Yemek Hizmeti” ve “Mobil Mutfak” gibi yurttaşlar tarafından takdir toplayan çalışmaların üretim alanı olan Aşhane’de, Koronavirüs sürecinde yurttaşlardan gelebilecek her tür ihtiyacı karşılayabilmek için teyakkuza geçildi. 2 günlük sokağa çıkma yasağı sürecinde de Aşhane’den gıda yardımları aralıksız devam etti.

 

Alınan ilk tedbirin etki alanına giren 65 yaş üstündekilere Büyükşehir ulaştı

 

Koronavirüs salgını nedeniyle alınan tedbirler ilk olarak 65 yaşın üstündeki yurttaşları etkiledi. Uygulanan kararlar karşısında zorluk çeken yurttaşların yanında yer alan Büyükşehir Belediyesi, 65 yaşın üstündeki yaş almışların evlerine kadar sıcacık yemeklerini ücretsiz bir şekilde ulaştırırken, bir yandan da Kriz Merkezi’ne gelen talepler doğrultusunda gıda paketi yardımında bulundu.

Büyükşehir sürecin getirdiği ekonomik sıkıntılarda da yurttaşların yanında yer aldı

Koronavirüs sürecinde alınan yeni kararlar yurttaşların ekonomik açıdan zorluk yaşamalarına neden oldu. Büyükşehir Belediyesi, yurttaşların süreci en az sıkıntıyla atlatabilmesi amacıyla gıda malzemesi ve yemek yardımlarını sürdürdü. Özellikle dezavantajlı yurttaşlara yönelen Büyükşehir Belediyesi, Roman yurttaşlardan seyyar satıcılara, mevsimlik tarım işçilerinden ülkelerine dönemeyen yabancı uyruklu üniversite öğrencilerine kadar birçok kişinin yanında yer alarak gıda kolisi yardımlarında bulundu.

 

Yaşanan süreçte Aşhane’nin performans ve hizmet kapasitesi katlandı

 

Büyükşehir Belediyesi’nin “0324 533 37 21” numaralı Kriz Merkezi’ne gelen ve her geçen gün artış gösteren talepler arasında “gıda malzemesi” önemli bir yer aldı. Yaşanan süreçte daha fazla yurttaşa ulaşmayı amaçlayan Büyükşehir, kısa sürede Aşhane’deki yemek üretim kapasitesini ve Aşhane’nin deposundan hanelere ulaşan gıda kolisi malzemelerini artırdı. Farklı birimlerden araç ve personel takviyesi sağlayan Büyükşehir Belediyesi Aşhanesi, yaşanan süreçte çalışma ve hizmet performansını iki katına çıkardı.

 

Ulaş Yıldız: “Vatandaşların yapmış olduğu başvuruya istinaden gıda kolisini teslim ediyoruz”

 

Büyükşehir Belediyesi Aşhane Sorumlusu Ulaş Yıldız, önceliklerinin 65 yaş üstü, kronik rahatsızlığı olan ve dezavantajlı gruplar olduğunu vurgulayarak, “65 yaş üstü ve kronik rahatsızlığı olan vatandaşlarımızın dışarı çıkmasına kısıtlama getirildikten sonra Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Vahap Seçer’in yönlendirmeleriyle gıda dağıtımına başladık. Vatandaşların Kriz Merkezi’ne yapmış olduğu başvuruya istinaden evlerine gıda kolisi götürüp teslim ediyoruz.  Önceliğimiz tabii ki 65 yaş üstü, dezavantajlı ve kronik rahatsızlığı olan gruplar. Dar gelirli vatandaşlarımızdan da gelen talepleri geri çevirmiyoruz. Hepsine yardım etmeye çalışıyoruz” dedi.

 

“Hizmetimiz şu an bir önceki haftaya göre iki kat performansla devam ediyor”

 

Aşhane’nin araç, personel ve malzeme kapasitesinde her geçen gün artış sağladıklarını kaydeden Yıldız, performans ve hizmet kapasitelerini son süreçte artırdıklarını belirterek, “Talepler gün geçtikçe artıyor. Biz de depomuzdaki kapasiteyi iki katına çıkardık. Araç filomuzu, dağıtım personelimizi artırdık. Hizmetimiz şu an bir önceki haftaya göre iki kat performansla devam ediyor. Bu şekilde katlanarak devam edecek. Vatandaşlarımızın taleplerini en kısa sürede karşılamak istiyoruz. Buna yönelik de çalışıyoruz” diye konuştu.